Startside

lørdag den 22. september 2012

First month!

Så er der allerede gået et helt måned her i the U.S!

Der er simpelthen sket så meget siden sidst, tiden flyver bare af sted (-: Der er hele tiden noget at lave, hvad enten det er at shopping med nogle veninder, field hockey eller noget helt tredje.

Jeg havde min første skoledag den 6. september. Jeg er så heldig at min værtssøster har en bil så hun kører i skole hver dag, selvom at skolen kun er 5 minutters gang fra mit hus, men det er nu dejligt nok alligevel (-: Nogle dage før skole start var Janice, Kaylie, Ben (min counsellor) og jeg over på skolen for at vælge fag, siden min skole ikke er ret stor er der desværre et begrænset udvalg af fag.
  • 1st period - American Sign Language
  • 2nd period - Part in government / Economics
  • 3rd period - U.S. history
  • 4th period - Study hall (en klasse hvor man laver sine lektier eller snakker)
  • 5th period - Math 12
  • 6th period - Lunch
  • 7th period - Modern american society / Criminal justice
  • 8th period - PE (idræt)
  • 9th period - Study hall
Alle mine lærere er super seje, selv de lidt ældre, så det gør fagene lidt sjovere selv om alle de fag jeg har er nogle jeg elsker! Jeg var så heldig at min Rotary club/skole ikke satte nogle krav for hvilke fag jeg skulle tage! (-: Da jeg spiller field hockey kendte jeg allerede en hel masse piger, så jeg var ikke helt alene. Skolen er utrolig lille, men det betyd ikke, at jeg ikke havde utroligt store problemer med at finde mine klasser den første dag. Heldigvis havde min værtssøster fundet et kort over skolen hvor hun markerede mine klasse værelser med en highliner, hvilket gjorde det lidt lettere (-: Vi havde også vores første officiel kamp den samme dag, som vi desværre tabte 3-1...

Field hockey går meget bedre nu, det er nemmere at følge med varsity piger og jeg laver ikke nær så mange fejl nu! (-: Vi er gået fra double sessions til "kun" 2.5 time om dagen, hvilket er utrolig dejligt! Vi har spillet fem kampe indtil videre, hvor vi har vundet 3 ud af dem. Det er okay siden det skole distrikt vi er i, er kendt for at være utrolig gode til field hockey.

Mills vs Mohawk! (vi er de blå)
Sidste weekend var jeg til en weekend for alle de Rotary udvekslingsstudenter, som er i mit distrikt. Det var dejligt at endelig møde dem alle og tale med nogen som "går" igennem det samme som en selv (-: Fredag kunne jeg desværre ikke træne, da det var i Syracuse og vi skulle være der klokken fire. Vi lavede nogle forskellige ting igennem weekend, såsom en konkurrence hvor vi skulle pille majskolber, som er noget upstate New York er ret kendt for + mig og nogle andre piger vandt! (-: Lørdag aften havde vi en barbecue hvor folk fra den club der hosted os kom + en dansker der var udvekslingsstudent i USA for 10 år siden, så jeg fik endelig snakket noget dansk igen det var dog en meget mærkelig følelse. Det meste af weekend gik dog med at snakke om ting der kunne ske for os, regler ovs. Alt det man har hørt tusinde gang før! (-:

Alle Rotary udvekslingsstudenter fra distrikt 7150
Igår, fredag, efter vores kamp havde alle forældrene taget noget mad med, så det stod på kæmpe mængder af amerikansk mad! (-: Bag efter tog vi nogle piger hjem til en af field hockey pigerne, hvor vi brugte vores aften i deres hot tub (-: Idag har jeg lovet jeg hjælpe til ved vores skoles football kamp, sammen med nogle andre så det skal nok blive sjovt (-: Jeg har det simpelthen så godt her over, alle sammen er så søde! 


Field hockey cup cakes, ja forældrene gik all in!
Nå det var lige lidt om hvad har oplevet det sidste stykke tid. Næste uge har vi homecoming, det skal nok blive spændende! (-:

Peace out (-:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar